Hej och Välkommen till vår Föreningen Hem och Skola i Kyrkslätt r.f. hemsida!

Ny termin börjar 10.8.2023 med ny rektor!

Vi önskar Katri Vepsä Välkommen.

Medlemsavgift:

Hjälp oss att ordna det lilla extra och förgylla vardagen för ditt barn. Alla familjers bidrag behövs!

Föreningens verksamhet bekostas av medlemsavgiften och understöd.

Medlemsavgiften för läsåret 2022-2023 är 20 € per familj. Avgiften är frivillig, men vi hoppas förstås att alla har möjlighet att bidra till det allmänna goda för våra barn. Om man vill får man naturligtvis också betala in en större summa.

Betala avgiften till kontonummer: FI93 405520 5006 9436

MobilePay: 88226 Här finns en direkt link till MobilePay betalning.

Mottagare: Föreningen Hem och skola i Kyrkslätt. I meddelandefältet ber vi er skriva namnen på dem som blir medlemmar (vuxna), hemort (om annan än Kyrkslätt) och vilken klass barnet/n går i.

Kommande styrelsemöten:

Höstens första möte 3.8.2023 kl.18.00

Möte 14.9.2023 kl.18.00

Hem och Skola dagen 29.11.2023 med frukost på skolan. Skolan informerar mer om detta via Wilma. Mer information om dagen hittar du här från förbundets sida.

Årsmöte ons 11.11.2023  plus föreläsare.

Grötfest 29.11.2023 kl.17.30-20

Styrels för verksamhetsåret är 2022-2023:

Ordförande: Johanna Främling

Viceordförande: Ben Sundelin

Sekreterare: Michaela Sandholm

Kassör och medlemsansvarig: Tom Eriksson

Informatör: Filippa Belfrage

Huvudklassombud: Linda van Rooij

Bidragsansvarig: Erik Berglund

Styrelsemedlem: Hanna Rainio

Styrelsemedlem: Fredrik Johansson

Styrelsemedlem: Satu Kajander

Vad är Hem och skola?

Hem och skola arbetar för en smidig och roligare skolvardag för alla elever och studerande i Winellskaskolan och Kyrkslätts gymnasium, och ett gott samarbete mellan hemmen och skolan.

Vi understöder ändamål som stöder de ungas skolgång och samhörighet. Vi har bland annat gett bidrag för böcker och tidningar till skolbiblioteket, sjuornas utedag, lägerskolor och rastleksaker.

Föreningen står också för rosor åt niondeklassarna och studenterna, stipendier och teaterföreställningar i skolan.
Hem och skola ordnar det populära första maj-jippot, som gör det möjligt för oss att stödja eleverna, och en julgröt- och pysselkväll.

Välkommen till hemsidan för Föreningen Hem och Skola i Kyrkslätt r.f. !

Föreningen Hem och skola i Kyrkslätt (HoS) har som målsättning att främja samarbetet mellan hemmen och eleverna samt att på olika sätt arbeta för att barnen skall tycka om att gå i skolan och trivas.

Vi strävar efter att ge alla elever någon form av uppmuntran och omväxling under skolåret.
Verksamheten bygger helt på frivilliga insatser.

Föreningen hör till Förbundet Hem och Skola i Finland rf.

Skriv siffran 6 med bokstäver: