Vart går pengarna?

Vid beviljande av bidrag prioriteras aktiviteter som har ett pedagogiskt syfte, sker på skoltid samt främjar välmående och samhörighet. Klassvisa understöd har beviljats för aktiviteter som ordnats av klassföräldrarna och involverat familjerna samt läraren.

Årskurs 1 och 7 prioriteras för de klassvisa understöden, men då ekonomin tillåtit har även övriga klassers aktiviteter kunnat understödas.

Under verksamhetsåret 2022-2023 har vi beviljat understöd till bland annat följande ändamål: lägerskolor, teaterbesök till skolan, rastaktivitetsleksaker, utfärder till Heureka, Sea Life, Fazer och Nationalmuséet, temadagsföreläsare, skolans bibliotek, rastaktivitetsleksaker, HBL och HBLjunior och hejarklackarnas rekvisita till Stafettkarnevalen.

Här ger vi exempel på evenemang, projekt eller utfärder som vi har stött ekonomiskt under läsåret 2022-2023.

• Teaterbesök
  • Vi har stöttat skolan med rastleksaker så som pulkkor och annat kul för barnen.
  • HBL finns i flera upplagor i både Winellska och Kyrkslätt Gymnasium, likaså HBL junior har uppskattats stort.
  • en del av deltagaravgiften till lägerskola, nu 40eur/deltagare.
  • Hejarklacken i Stafettkarnevalen fick bidrag för utstyrsel
  • Gästföreläsare som tex Maria Österåkers föreläsning om ekonomifostran för Abin och åk9 i oktober 2023.